Δευτέρα, 6 Ιανουαρίου 2014

Η Λίμνη μας



ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

Α. ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ
  • Ανάγνωση της ιστορίας « Η ιστορία της Περλίτας της μικρής σταγόνας» του ΚΠΕ Κόνιτσας.
  • Συζήτηση και ζωγραφική
  • Πείραμα βροχής

Β. Η ΛΙΜΝΗ (ΧΩΡΟΣ)
Ανάγνωση της ιστορίας «Μια Σταγονοπαρέα στη Λίμνη μας»του ΚΠΕ Καστοριάς.
Η ιστορία αναφέρεται στο κύκλο που κάνουν οι σταγόνες ξεκινώντας από τη λίμνη για να βρεθούν πάλι σ’ αυτή. Τελειώνουμε την ιστορία λέγοντας ότι αυτή είναι η δική μας λίμνη. Η λίμνη Παμβώτιδα των Ιωαννίνων.
Ακολούθησε δραματοποίηση της ιστορίας. Τα παιδιά γίνανε υδρατμοί, σύννεφα, σταγόνες, πέφτουν στη λίμνη και ο ήλιος τις εξατμίζει για να ξεκινήσουν πάλι από την αρχή.



Σε  Ιστόγραμμα καταγράψαμε τις απόψεις, γνώσεις, ιδέες κλπ.
Οι μαθητές εξέφρασαν την επιθυμία προσέγγισης της λίμνης.



Με αφορμή αεροφωτογραφίες της λίμνης και την παρατήρηση του χάρτη της πόλης των Ιωαννίνων δημιουργήθηκε το ερώτημα: "Πού βρίσκεται η λίμνη μας;" με απότερο στόχο τη γνωριμία με το ευρύτερο περιβάλλον της λίμνης.

Ακολούθησε η κατασκευή Ομαδικού κολλάζ όπως προέκυψε από τις παρατηρήσεις μας.


Κατασκευή μακέτας της λεκάνης απορροής της λίμνης.
Προκειμένου να κατανοηθούν και να εμπεδωθούν περαιτέρω οι παραπάνω πληροφορίες κατασκευάσαμε μια μακέτα της λίμνης (χρησιμοποιήσαμε εφημερίδες και γύψο καλλιτεχνίας).



Επίσκεψη της ομάδας του Φορέα Διαχείρισης της Λίμνης.
Παρουσίαση του οικοσυστήματος της λίμνης Παμβώτιδας.
Η υπεύθυνη του Φορέα (Χιωτέλη Κατερίνα) έκανε παρουσίαση στα νήπια σχετικά με το οικοσύστημα Παμβώτιδα, εξήγησε τι εννοούμε με τη λέξη οικοσύστημα και τι περιλαμβάνει (ότι είναι μέσα και γύρω από τη λίμνη: νερό, μικροοργανισμοί, ζώα, φυτά, βουνά κλπ.). 



Γ.  ΤΟ ΝΕΡΟ ΤΗΣ ΛΙΜΝΗΣ
Συζήτηση
Τα παιδιά παρατήρησαν και να σχολίασαν το χρώμα του νερού και τη γεύση. Επειδή διαφέρει από το νερό της θάλασσας και δεν περιέχει αλάτι, του δόθηκε ο χαρακτηρισμός «γλυκό νερό».
Αναφέραμε οργανισμούς που ζουν στη θάλασσα και στη λίμνη και αναρωτηθήκαμε με τα παιδιά αν τα ψάρια που είναι συνηθισμένα να ζουν στο αλμυρό νερό της θάλασσας μπορούν να ζήσουν στο γλυκό νερό της λίμνης και το αντίθετο.

 Φυσικές επιστήμες - Πειράματα:
Τα παιδιά φιλτράρουν τα δείγματα με το νερό της λίμνης και το πόσιμο και παρατήρησαν με τους μεγεθυντικούς φακούς ότι το νερό της λίμνης περιέχει μικροοργανισμούς και σωματίδια. Μιλήσαμε για το φυτοπλαγκτόν. Στη συνέχεια παρατηρήσαμε με το μικροσκόπιο μια σταγόνα νερού και συμπεράναμε ότι περιέχει μικροοργανισμούς που κινούνται.
  












Ζωγραφική τροφικής αλυσίδας.
Με αφορμή τη συζήτηση για το φυτοπλαγκτόν όπου διευκρινίστηκε ο ρόλος των μικροοργανισμών στο οικοσύστημα της λίμνης, ότι δηλαδή αποτελούν βασικό κρίκο στην τροφική αλυσίδα της λίμνης καθώς μ’ αυτούς τρέφονται έντομα, ψάρια και μερικά πουλιά ζωγράφισαν την τροφική αλυσίδα.
Αρχικά, μικρά πράσινα φυτοπλαγκτόν, ένα μικρό ψάρι, ένα μεγάλο ψάρι, μια πάπια και τέλος έναν άνθρωπο.
 
Δ. ΑΣΠΟΝΔΥΛΑ ΣΤΗ ΛΙΜΝΗ
Συζήτηση σχετικά με τα έντομα της λίμνης

Εποπτικό υλικό:

  1. Παρακολούθηση DVD σχετικά με τα ασπόνδυλα και τα έντομα της λίμνης. (DVD « Μικρόκοσμος» Κλοντ Νουριντσανί – Μαρί Περενού  Κεφ. 14 – 21).
  2. Βιβλίο « Τα έντομα», Εγκυκλοπαίδεια Larousse Κεφ.: «Πολυκοσμία στο βάλτο».
  3. Σχετική αφίσα. 
  4. Οργανισμούς που έφερα στην τάξη (λιβελούλα, κουνούπι, αράχνη, μύδι).


Δ1. Το κουνούπι
Συζήτηση σχετικά με το κουνούπι

Με αφορμή εικόνες από βιβλία τα παιδιά εξέφρασαν τις εμπειρίες τους σχετικά με τα κουνούπια πού ζουν, ποια εποχή και ποιες ώρες του εικοσιτετραώρου τα συναντούμε, αν είναι ωφέλιμα και γιατί μας τσιμπάνε. 



Μαθηματικά

Φύλλο εργασίας με το κύκλο ζωής του κουνουπιού.
Το σχολιάζουμε και γράφουν τους αριθμούς 1 στα αυγά, 2 στην προνύμφη, 3 στη νύμφη και 4 στο κουνούπι.


Δ2. Ο βάτραχος
 Συζήτηση σχετικά με τα έντομα της λίμνης
Παρακολούθηση DVD σχετικά με το κύκλο ζωής του βατράχου. (DVD « από Σώμα σε Σώμα»  Natoinal Geografic,  Κεφ. 3).
Μαθηματικά
Φύλλα εργασίας με το κύκλο ζωής του βατράχου και του νερόφιδου. Το σχολιάζουμε και γράφουν τους αριθμούς 1 στα αυγά, 2 γυρίνος χωρίς πόδια, 3 γυρίνος με  2 πόδια, 4 γυρίνος με  4 πόδια, 5 βάτραχος και 6 βάτραχος που ζευγαρώνει. Αντίστοιχα για το νερόφιδο.























Χειροτεχνία (origami) βατραχάκια, νούφαρα

Παιχνίδι βάτραχοι, κουνούπια  και νερόφιδα
Χωρίζονατι σε τρεις ομάδες: τα κουνούπια πρέπει να προσέχουν τα βατράχια και τα βατράχια τα νερόφιδα. Νικήτρια η ομάδα που θα φάει (αιχμαλωτίσει) τα περισσότερα.

 Λογοτεχνία
Δημιουργούν δικός του παραμύθι για το βάτραχο, το ζωγραφίζουν και τοποθετούν στη γωνιά της λίμνης. Υποβοηθώ με κατάλληλες ερωτήσεις.
*Η εικονογράφηση είναι ψηφιακή και ο εικονογράφος ήταν μαθητής της Δ' τάξης του Δημοτικού.

Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένα βατραχάκι που ζούσε στη λίμνη Παμβώτιδα.


Αυτό το βατραχάκι γεννήθηκε από αυγά κι έγινε γυρίνος και μετά έβγαλε δύο πόδια. Μετά έβγαλε τέσσερα πόδια και μετά έγινε βάτραχος.


Ύστερα βρήκε ζευγάρι και μετά έγινε μπαμπάς. 


Το βατραχάκι είχε φίλους τα ψάρια. Τον αγαπημένο του φίλο ψάρι
τον έλεγαν κυπρίνο. Με το φίλο του έπαιζαν κυνηγητό και κρυφτό πίσω από τα καλάμια.




Το βατραχάκι έτρωγε όλα τα έντομα. Το αγαπημένο του φαγητό ήταν το κουνούπι και η λιβελούλα.



Το βατραχάκι όμως φοβόταν από το μεγάλο νερόφιδο της λίμνης γιατί ήταν κακό και ήθελε να το φάει.



Όταν λοιπόν πλησίαζε το νερόφιδο κρύβονταν κάτω στο χώμα και έτσι γλίτωνε. Άλλες φορές ανέβαινε
στα φύλλα από τα νούφαρα και το ξεγελούσε.



Έτσι, περνούσε η ζωή του μέχρι που ήρθε χειμώνας και έπεσε σε χειμερία νάρκη και κοιμήθηκε
μέχρι να ξανάρθει η άνοιξη.  


 

7η Δραστηριότητα: Γραφή
Φύλλο εργασίας με το γράμμα Ββ και τη λέξη «βάτραχος».


8η Δραστηριότητα:Τροφική αλυσίδα του νερόφιδου.
Χρησιμοποιήθηκε σχετικό φύλλο εργασίας.







Ε. ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΠΑΡΚΟ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΛΙΜΝΗΣ ΠΑΜΒΩΤΙΔΑΣ

  • Η υπεύθυνη του πάρκου μας έκανε περιήγηση στο χώρο και ενημέρωση.
  • Ακολούθησε παιχνίδι παντομίμας των ζώων της λίμνης.
  • Τα παιδιά παρατήρησαν με το τηλεσκόπιο τη λίμνη και τη γύρω περιοχή.
  • Στο τέλος μοίρασε στα παιδιά κάποια φύλλα εργασίας τα οποία τα δουλέψαμε στην επιστροφή μέσα στη σχολική τάξη. 

Ε. ΨΑΡΙΑ ΤΗΣ ΛΙΜΝΗΣ

Εποπτικά μέσα & υλικά: βιβλία με εικόνες, παραμύθια, τα φύλλα εργασίας και τις καρτέλες με εικόνες ψαριών, η αφίσα «Η ζωή στη λίμνη». 

 Καταγραφή απόψεων
Μετά την παρουσίαση τα παιδιά εξέφρασαν τις παρατηρήσεις, απορίες και εμπειρίες τους σχετικά με τα ψάρια της Λίμνης. Καταλήξαμε και καταγράψαμε τις γενικεύσεις και τα συμπεράσματα μας πάνω σε χάρτινα ψάρια που είχαν κόψει τα παιδιά. Τα ψάρια κολλήσαμε στη συνέχεια πάνω σε γαλαζοπράσινο γκοφρέ (σαν κύμα) στη γωνιά της λίμνης. Οι παρατηρήσεις ήταν οι εξής:
  • Τα ψάρια έχουν ουρά και πτερύγια για να κολυμπούν.
  • Αναπνέουν με το στόμα και τα βράγχια.
  • Δεν κοιμούνται, απλώς μένουν ακίνητα μέσα στο νερό.
  • Το σώμα τους στηρίζεται σε κόκαλα.
  • Τα ψάρια τρέφονται με  μικρότερα ψάρια, προνύμφες, φυτοπλαγκτόν και φυτά.
  • Γεννούν αυγά για να αναπαραχθούν.από τα αυγά γεννιούνται μικρά ψαράκια.
  • Είναι πολύ ωφέλιμα για τον άνθρωπο (την καρδιά, τα μάτια, τον εγκέφαλο μας)
  • Οι αργυροπελεκάνοι, οι πάπιες και τα νερόφιδα τρώνε τα ψάρια.
  • Τα σκουπίδια και οι πεταμένες σακούλες κάνουν κακό στα ψάρια.
  • Όταν η λίμνη είναι βρώμικη τα ψάρια ψοφάνε γιατί δεν μπορούν να αναπνεύσουν.

: Παιχνίδι: «Αλήθεια ή Ψέμα»
Είμαστε σε κύκλο και κρατάμε όλοι ένα μπαλόνι στο χέρι μας. Ανακοινώνω προτάσεις που εμπεριέχουν σωστές, λανθασμένες πληροφορίες για τα ψάρια.
Τα παιδιά σηκώνουν το μπαλόνι τους κάθε φορά που η πρόταση είναι σωστή και φωνάζουν «αλήθεια», ενώ στις λανθασμένες φωνάζουν «ψέμα» και κάθονται χαμηλά.
Όποιο παιδί κάνει λάθος, σας δίνει το μπαλόνι του και συνεχίζει να παίζει. Το παιχνίδι τελειώνει όταν εσείς μαζέψετε όλα τα μπαλόνια.

 Γραφή
Φύλλο εργασίας με το γράμμα Ψψ και τη λέξη «ψάρι».





Δ. ΠΟΥΛΙΑ ΤΗΣ ΛΙΜΝΗΣ

Εποπτικά μέσα & υλικά: Αφίσα «Η Ζωή στη Λίμνη», το έντυπο «Ελάτε να γνωρίσουμε ταπουλιά της λίμνης», σχετικά φύλλα εργασίας και ενημερωτικά φυλλάδια του Φορέα.
Παρουσίαση των πουλιών της λίμνης.
Διάβασα στα παιδιά το έντυπο «Ελάτε μαζί μου να γνωρίσουμε τα πουλιά της λίμνης» δίνοντας πληροφορίες γι’ αυτά.

Γραφή.
Σε σχετικό φύλλο εργασίας που μας έδωσε ο Φορέας Διαχείρισης της Λίμνης γράψανε τα ονόματα των πουλιών (κύκνος, γλάρος, κορμοράνος κλπ.)


 Παιχνίδι: «Οι πάπιες και ο κυνηγός»
Παίζεται όπως οι μουσικές καρέκλες: Τα παιδιά παριστάνουν τις πάπιες της λίμνης. Στο χώρο είναι σκορπισμένα στεφάνια, ένα λιγότερο από τον αριθμό των παιδιών που συμμετέχουν. Κάθε παιδί-πάπια είναι μέσα σ΄ ένα στεφάνι, ενώ το παιδί που δεν έχει στεφάνι παριστάνει τον κυνηγό.

 Εικονόλεξο
 Μέσα από τη συζητήση και την παρατήρηση των πουλιών αναδείχθηκαν οι εξής πληροφορίες:
  • Τα πουλιά γεννούν αυγά και έχουν φωλιές.
  • Τα πουλιά έχουν ράμφη, φτερά, δύο πόδια με μεμβράνες για να κολυμπούν.
  • Τρώνε έντομα, ψάρια, φυτά, φυτοπλαγκτόν κλπ.
  • Πώς τρώνε, (λαμβάνουν την τροφή με το ράμφος τους και την καταπίνουν).
  • Πού μπορεί να είναι η φωλιά τους (στα καλάμια, στα χόρτα, στα δέντρα γύρω
  • από τη λίμνη, σε νησίδες μέσα στη λίμνη)
  • Έχουν φωνή.
  • Κινδυνεύουν από τον άνθρωπο, τη βρώμικη λίμνη και τα σκουπίδια.
  • Τι μπορούν να κάνουν τα παιδιά για να προστατεύσουν τα πουλιά (να φτιάξουν σπιτάκια, να μην τους πετούν πέτρες, να μην χαλούν τις φωλιές τους, να μην σπάνε τα αυγά τους να μην τους φωνάζουν δυνατά και τρομάζουν, και να πετάνε τα σκουπίδια στους κάδους και όχι στη λίμνη).
Στη συνέχεια καταγράψαμε τις παρατηρήσεις μας σε εικονόλεξο.



Ζωγραφίζουν αινίγματα.
Τα αινίγματα αφορούν τον κύκνο (ψηλός λαιμός πορτοκαλί ράμφος και περπατά καμαρωτός) και τον αργυροπελεκάνο(το ράμφος του κόκκινο και μέσα σακί για να χορτάσει τρώει ψάρι πολύ).  Και γράφουν την σχετική λέξη.

 Παιχνίδι «Το Τύλιγμα»
Επιλέγονται αρχικά δυο από τα παιδιά που παριστάναν το καθένα ένα ψαροφάγο πουλί της λίμνης π.χ., έναν αργυροπελεκάνο κι έναν κορμοράνο. Με το σήμα έναρξης τα παιδιά τυλίγονται μέσα στο σχοινί. Νικητής είναι το παιδί που φθάνει πρώτο στον κόμπο και πιάνει την καρτέλα με το ψάρι.


Ε. ΦΥΤΑ ΤΗΣ ΛΙΜΝΗΣ

 Παρουσίασα στους μαθητές αφίσα για τα φυτά της λίμνης (υδρόβια φυτά καλάμια, νούφαρα, φύκια) κ.λπ. και εξηγησα πόσο σημαντικά είναι αυτά για τα ψάρια και τα πουλιά της λίμνης καθώς μ΄ αυτά τρέφονται ή ανάμεσα σ’ αυτά γεννούν τα αυγά τους.

«Τροφική αλυσίδα της λίμνης»
Τοποθέτησαν μέσα σε τέσσερα στεφάνια απλωμένα στο χώρο εικόνες και δημιουργήσουν τέσσερα υποσύνολα με βάση τη διατροφή των οργανισμών (φυτά – φυτοφάγα ψάρια – σαρκοφάγα ψάρια – ψαροφάγα πουλιά. 



«Τροφική αλυσίδα της λίμνης»
Έκοψαν τα εικονίδια του  και τα έβαλαν στη σωστή σειρά.


 Κατασκευή
Δημιουργία πάνω σ’ ένα κομμάτι ξύλου. Σ’ ένα κομμάτι ξύλου που βρήκαν τα παιδιά κατά την επίσκεψη τους στην όχθη κολλούν ό,τι συνέλεξαν (κλαδάκια, καλάμια, φύλλα, φτερά, καρπούς κ.λπ.) και προκύπτει μια δημιουργία που τους θυμίζει την εξόρμησή τους.

Γραφή - Φυτολόγιο
Κολλάμε και γράφουμε τα ονόματά των φυτών.

 Παιχνίδια:
α) Τα παιδιά χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες του πλάτανου, της λεύκας, της ιτιάς. Τα παιδιά χορεύουν στο χώρο με το ρυθμό της μουσικής και με το σταμάτημα της μουσικής τρέχουν να μπουν στο χώρο που οριοθετείται από κάθε σχοινάκι. Μόλις μπουν όλα τα παιδιά κοιτούν αν έχουν όλα το ίδιο φύλλο στο χέρι τους και φωνάζουν το όνομα του δέντρου π.χ. «πλάτανος», «λεύκα».

β) Τα παιδιά χωρίζονται σε τρεις ομάδες στην ομάδα της λεύκας της ιτιάς και στην ομάδα του πλάτανου και μπαίνουν το ένα πίσω από το άλλο. Μπροστά από κάθε ομάδα πάνω σε τραπέζι υπάρχει το αντίστοιχο φθινοπωρινό φύλλο.
Στόχος του παιχνιδιού είναι να βγάλουν τα παιδιά της κάθε ομάδας το φύλλο από το
πιατάκι και να το ρίξουν κάτω από το τραπέζι φυσώντας το.


Η. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Η παρουσίαση του προγράμματος μας έγινε στους γονείς τους παιδιών μέσα στη σχολική τάξη μπροστά στη «ΓΩΝΙΑ ΛΙΜΝΗΣ» που είχαμε φτιάξει και την οποία εμπλουτίζαμε με υλικό που προέκυπτε από τις δραστηριότητες που κάναμε.
 

Αναλυτικότερα τα νήπια περιέγραψαν και χρησιμοποίησαν το σχετικό λεξιλόγιο:

  1. Μικροοργανισμούς  
  2. Τροφικές αλυσίδες του κουνουπιού, βατράχου, νερόφιδου (όπως δουλεύτηκαν στα σχετικά φύλλα εργασίας)
  3. Διάβασαν το σχετικό εικονόλεξο (βλέπε εικόνα παραπάνω)
  4. Διάβασαν τις προτάσεις που είχαμε γράψει στο κάνσον και είχαμε αναρτήσει στη γωνιά της λίμνης

  • Να μην πετάμε σκουπίδια.
  • Να μην πετάμε πλαστικά μπουκάλια.
  • Να μην πετάμε σακκούλες.
  • Να μην πετάμε πράγματα από γυαλί.
  • Να μην πετάμε απόβλητα.
  • Να μην πετάμε μπάζα.


  1. Παιχνίδι γνώσεων (συμμετείχαν όλα τα παιδιά καθώς απαντούσαν διαδοχικά με τη σειρά που κάθονταν στον κύκλο)

  • Τι περιέχει μια σταγόνα νερού της λίμνης;
  • Τι είναι το οικοσύστημα;
  • Τι είναι η πανίδα;
  • Τι είναι η χλωρίδα;
  • Τι είναι η τροφική αλυσίδα;
  • Τι είναι το φυτοπλαγκτόν;
  • Ονόμασε μερικά φυτά της λίμνης.
  • Ονόμασε μερικά ζώα  της λίμνης.
  • Ονόμασε μερικά ψάρια  της λίμνης.
  • Ονόμασε μερικά έντομα  της λίμνης.
  • Το γριβάδι έχει λέπια. (Σ)
  • Η τούρνα τρώει χόρτα. (Λ)
  • Μερικά ψάρια τρώνε άλλα ψάρια. (Σ)
  • Μερικά ψάρια τρώνε χόρτα. (Σ)
  • Τα ψάρια της λίμνης γεννούν αυγά κι ύστερα βγαίνουν μικρά ψαράκια. (Σ)
  • Ψάρια ζουν και στην ξηρά. (Λ)
  • Τα ψάρια ζούνε σε πολύ βρώμικα νερά. (Λ)
  • Το γριβάδι ζει στη θάλασσα. (Λ)
  • Τα ψάρια αρρωσταίνουν σε βρώμικα νερά. (Σ)
  • Τα ψάρια κάνουν καλό στον εγκέφαλο. (Σ)
  • Τα ψάρια έχουν πνεύμονες. (Λ)
  • Τα ψάρια γεννούν την άνοιξη. (Σ)
  • Τα ψάρια τρώνε βατράχια. (Λ)
  • Στα ψάρια αρέσουν τα σκουπίδια. (Λ)
  • Τα χταπόδια ζουν στη λίμνη. (Λ)
  • Τα ψάρια τρώνε φυτοπλαγκτόν και προνύμφες. (Σ)
  • Στον αργυροπελεκάνο αρέσουν τα ψάρια. (Σ)


  1. Διαβάσανε το παραμύθι που είχανε δημιουργήσαμε δείχνοντας τη σχετική εικόνα
  2. Τραγουδήσανε ένα τραγούδι – παραλλαγή που είχανε φτιάξει τα ίδια:

    Δέκα βατραχάκια βρήκαν δέκα καραμέλες
    και καθίσανε στα νούφαρα να τις φάνε
    μα ήρθαν τα παπάκια τα τραβήξαν απ’ τα πόδια
    και του πήραν τα γλυκά και στο φινάλε
    έμειναν μονάχα να κοιτούν το κύμα
    Αχ! τα βατραχάκια είναι κρίμα
    Να και μια χελώνα που τα βλέπει να’ ναι μόνα
    και τα παίρνει στα καλάμια μες τη  φωλιά της.
    Βγάζει απ’ τις ντουλάπες γλειφιτζούρια, σοκολάτες,
    παγωτά, γρανίτες, φράουλες και τάρτες.
    Και τα βατραχάκια μας θα κάνουν πάρτι
    κάτω απ’ το παλιό το γεφύράκι.

    ΓΙΑ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΛΙΜΝΗΣ ΠΑΜΒΩΤΙΔΑΣ ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ:
    http://www.360photo.gr/virtual_tours/museum_vt/virtual%20tour_html5.html

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ:
       2.      http://xwrapaidiwn.blogspot.com
       3.      http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/
 DVD
  1.  « Μικρόκοσμος» Κλοντ Νουριντσανί – Μαρί Περενού  Κεφ. 14 – 21.
  2.  «Από σώμα σε σώμα»  Natoinal Geografic,  Κεφ. 3.
  3. «Ο Σταγονούλης»

View more:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...